Airlie Beach, Whitsundays!!!! :) :) - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marjolein Wylick - WaarBenJij.nu Airlie Beach, Whitsundays!!!! :) :) - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marjolein Wylick - WaarBenJij.nu

Airlie Beach, Whitsundays!!!! :) :)

Door: Leinos

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

03 Februari 2015 | Australië, Airlie Beach

Woensdag na 3,5 uur kwamen Carly & ik aan in Airlie Beach, wowwww wat is het mooi en gezellig daar!!! Een gezellige straat met allemaal tentjes, barretjes en hostels, hier gingen we ons wel vermaken. :)
Hup, eerst naar ons hostel om onze backpack te droppen en dan snel onze boarding pas halen voor de Whitsundays voor de dag erna.
S'avonds hebben we een beetje rond gelopen, gegeten en uiteraard een drankje gedaan.

De volgende dag was het dan zover, om 2.15 pm mocht ik op de boot, yeahhhh :)
Ik zat op de Tongorra Sailing boat, mooie boot en maar 24 mensen dus helemaal super! Eerst kregen we uitleg over hoe en wat en s'avonds na 12.00 pm moest muziek uit en dan...... Werd er zeil over het dek gedaan en konden we allemaal buiten slapen. :)
We hebben die hele middag gezeild, gechilled, gehangen, rond gekeken want wat een mooi uitzicht! S'avond zijn we even voor een uurtje gestopt want toen hebben we gebbqt, lekker visje, hmmmm.... en ondertussen naar de zonsondergang gekeken, WAUWWW!
Daarna zijn we weer 3 uur gaan varen en zijn toen ergens gaan liggen in de zee. Muziekje op, spelletjes gedaan, drankjes gedronken en naar de sterrenhemel gekeken.
Om 12.00 pm, werd er een zeil over het dek gedaan, spulletjes gepakt en slapen maar.

De volgende ochtend werden we om 7.00 am gewekt met een wake-up song, dus iedereen eruit, matrasjes weg en lekker ontbeten. Zo mooi, was mijn tanden aan het poetsen en dat moet je dan overboord spugen zie ik iets onwijs groots aankomen, was het een schildpad. Om mij heen zag ik toen allemaal schildpad kopjes boven water, GAAFFFF!!
Het was zover we gingen naar de Whitehaven Beach, met een speed bootje werden we er naar toe gebracht.....
Ik kwam daar aan, ik keek mijn ogen uit; ik had nog nooit zoiets moois gezien. :) :)
1000 foto's uiteraard gemaakt, prachtig... Ik heb eigenlijk maar 3 woorden ervoor: WAUWWW, WAUWWW, WAUWWW.... ;),
Daar rondgelopen en nog naar een ander klein strandje gelopen, daar kon je ook lekker even zwemmen.
We werden na 3 uur weer opgehaald en we lagen net even met zijn allen, zien we het zwart worden ohhhhhooooo, regen. Wij allemaal strand af onder de bomen, 3 druppels en was weer weg. Zo bizar om te zien want je denk echt nou komt er een stort bui aan, maar nee dus.
We werden opgehaald zijn we gaan wandelen waar je een mooie view hadden over de Whitsundays :)

Die dag zijn we ook nog gaan snorkelen en verder gaan varen om nog ergens anders te snorkelen. Was mooi maar was wezen duiken op The Great Barrier Reef dus dan is dit toch net iets minder, verwent, verwent i know!!!
Die avond weer naar de mooie zonsondergang gekeken lekker gegeten, gehangen op het dek. Om 11.00 pm was iedereen zo moe dus iedereen ging slapen.

De volgende ochtend hetzelfde ritueel, 7.00 am wake-up song, ontbijten, tanden poetsen en allemaal schildpadden zien.
Daar gingen we ook snorken en de staff van de boot sprongen zo het water in dus ik vraag; huhhh moeten we geen wetsuit aan... Nee dat was echt niet nodig voor even een snelle duik. Ik stond er met mijn tenen in om een ochtend duik te nemen, komen er allemaal kwallen aan, ik was heel snel weer weg dus!! En de staff had ik nog nooit zo snel het water uit zien komen, hihihi!!
Daar nog verder in het water gesnorkeld, en die ochtend nog gevaren terug naar Airlie Beach. Het zat er alweer op, snik, snik..
Wat een fantastische dagen waren het geweest heb mijn ogen uitgekeken. :) :) :)

S'middags had ik met Carly afgesproken om alle verhalen van elkaar te horen en te gaan lunchen. S'avond ging iedereen naar dezelfde bar want daar kon je gratis pizza eten want dat zat in je pakket. Daar lekker gedanst nog naar een ander klein barretje met live music geweest en naar een nightclub gegaan. Het was een gezellige, lange avond met alle mensen van de boot en van de andere boten......!!! :)

Volgende dag wilde ik even helemaal niks van de vermoeidheid. ( de zon maakt je moe ;),) Was wel even klaar wilde lekker alleen die dag doorbrengen dus zo gezegd, zo gedaan. Lekker bij de Lagoon gelegen, geslapen. S'avonds gefacetimed en toen leerde ik daar een jawel... een Nederlands meisje kennen Lisa, gezellig even lekker Nederlands ouwehoeren!! We hebben nog even een drankje gedaan en we zouden elkaar de volgende dag contacten om elkaar te zien.

Volgende dag ben ik met Lisa & Jelle (andere Nederlandse jongen) naar de Lagoon geweest lekker gelegen & geluncht en s'avond een drankje gedaan want de dag daarna ging iedereen weer een andere kant op. Heerlijk een Nederlands dagje gehad, lekker!!

Nu zit ik weer in de bus voor 7.00 uurtjes voor mijn volgende stop Rockhampton ook wel little Fiji genoemd, Nice!! Morgen heb ik daar ook een Day Tour.

Liefs xxx





  • 05 Februari 2015 - 09:58

    Os:

    Leinos, echt supergaaf om te lezen én te zien. Geniet daar lekker meis!!!

  • 05 Februari 2015 - 21:06

    Renee:

    Wauw wat is het mooooi! Geniet nog maar even van de rust, nog maar 4 nachtjes slapen!:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Marjolein

Actief sinds 03 Dec. 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 6740

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 09 Maart 2015

Australië

Landen bezocht: