Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marjolein Wylick - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marjolein Wylick - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: Leinos

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

19 Februari 2015 | Australië, Byron Bay

Zondag zijn we aangekomen einde van de middag in Byron Bay. We werden daar opgehaald met een busje om naar Backpacker Inn te gaan. We hebben daar onze spullen neer gezet en zijn meteen Byron ingegaan. Wat een leuk gezellig "stadje" aan het strand. We hebben ergens geborreld en hapjes gegeten op onze eerste avond!
De volgende ochtend zijn we bij een tentje gaan ontbijten en daarna werden we om 9.15 am opgehaald want we gingen kayaken with dolphins :)
De golven waren hoog dus het was al een gedoe om erin te komen. Was Renee ook even kwijt want die lag onder de kayak, hihihi!!
Nou daar gingen we dan hoor met zijn 2tjes in een kayak en peddelen maar......
We waren met een hele groep, hebben wat rond gepeddeld op de zee en toen we terug gingen kwamen we dolphins tegen :)
Voor dat we terug het strand opgingen kregen we de laatste instructies omdat er zulke hoge golven waren. Renee en ik zeiden tegen elkaar dit word lachen.....
Daar gingen we dan, zo hard mogelijk peddelen als we op een golf zaten, nou dat deden we............. En toen hop we lagen er zo uit maar we waren 3 meter van het strand af dus top!!!
Vanuit daar zijn we terug gewandeld naar Byron en hebben we ergens Kofiie gedronken en geluncht. Die middag hebben we lekker op het strand gelegen en s'avond hebben we in het Hostel gegeten. We zijn s'avonds nog even de kroegjes gaan opzoeken maar ik was zo moe dus zijn we optijd terug gegaan.

Dinsdag hadden we alleen op het programma staan dat we om 5.00 pm de Lighthouse Walk wilden gaan doen voor the sunset. Overdag hebben we lekker op het strand gelegen en een beetje geshopt en weer terug naar het strand om een middag dutje te doen :)
Opeens werden we wakker om 5.30 pm en zeiden shit we we moeten opschieten straks missen we de zonsondergang.
Hup, wij snel naar hostel omgekleed en gegaan. Het was een mooie wandeling over het strand en toen de cliff op. We hebben nog een koala gespot in een boom :)
Aangekomen bij de lighthouse hebben we de zonsondergang gezien, wauwwwww wel een beetje bewolkt maar toch!
Toen we terug liepen was het echt al behoorlijk donker, dus ik vond het helemaal niks :( Uiteindelijk waren we beneden en hadden we wel een cider verdiend. Wij naar onze favoriete tentje gegaan. Daar speelden ze weer live music dus wij zaten daar helemaal goed :)

De volgende ochtend heb ik uitgeslapen tot wel 8.45 am ;) en ben ik weer eens gaan proberen te rennen over het strand, dat had ik niet meer gekund na dat ik in Manly mijn teen brak!! Het ging goed dus heerlijk was het!!!
Later kwam ik Renee tegen en hebben we ergens koffie gedronken. S'middags hebben we op op het strand gelegen maar het was niet echt mooi weer dus zijn we gaan lunchen bij onze favoriete barman ;)
Verder hebben we niet echt veel meer gedaan. S'avond hadden we een BBQ in het hostel en zijn we op verkennen gegaan waar we zaterdag (als we uit Spot X komen) kunnen gaan stappen.

Vanmorgen hebben we ontbeten en nu zitten we in de bus naar Spot X voor surfkamp 3 dgn, 2 nachten!!! :) :)

• 19 Februari 2015 - 09:35

Lot:

Hi girlz,

de verhalen zijn weer heerlijk om te lezen! Jullie staan nu vast op de plank, dus have fun! Dikke kus uit Breda! Xx Lot