Mijn eerste backpack avonturen in Cairns!!! :) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marjolein Wylick - WaarBenJij.nu Mijn eerste backpack avonturen in Cairns!!! :) - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marjolein Wylick - WaarBenJij.nu

Mijn eerste backpack avonturen in Cairns!!! :)

Door: Leinos

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

19 Januari 2015 | Australië, Cairns



Nou dinsdag was het dan zover... Mijn backpack avontuur ging beginnen :)
S'morgenvroeg het wekkertje want moest met de Ferry naar Sydney daar de trein in en om 13.00 uur vloog ik naar Cairns en dat was maar 3 uurtjes, jippie!!!
De reis ging allemaal heel snel was om 15.00 in Cairns. (hier is het 1 uur eerder dan in Sydney) Hup een shuttle busje in en met een kwartier stond ik voor de Gilligan's het party hostel van Cairns ook wel genoemd!
Ik ben naar mijn kamer gegaan van 6 bedden. Spullen neer gezet en meteen het zwembad ingedoken, heerlijk. Lekker daar even gelegen en toen was het alweer etenstijd. Ik heb toen hier gegeten in het hostel, ik zat in mijn eentje aan tafel en dacht toen even van, tja en nu.....
Al snel kom je aan de praat met mensen die hier zitten, dus gezellig avond gehad. Nog een hele foute bingo was er georganiseerd. Super grappig, bij elk nummer moest je iets doen veel troep wat je kon winnen. Super grappig en leuk te zien wat mensen allemaal wel niet doen om te winnen :)

De volgende ochtend woensdag werd ik wakker en toen dacht ik wat zal ik nu eens gaan doen..... Ik had gezien op Facebook dat Bart & Martine (uit A'dam) ook in Cairns zaten dus had een berichtje gestuurd om te vragen om misschien s'avonds een drankje te doen. Zij gingen een auto huren om naar Daintree Forrest te gaan om krokodillen te spotten en of ik mee ging?
Dus hop in de auto en daar gingen we hoor. Daar aangekomen in Daintree Forrest hebben we 2 boottochten gedaan om krokodillen te spotten en ja hoor we hebben ze gezien :)
Op de terug weg zijn we naar Port Douglas geweest mooi/ rijk dorpje, leuk om te zien.
Toen ik terug kwam bij het hostel ben ik gaan zwemmen en eten met de meiden van mijn kamer, gezellig!
Daarna lekker drankjes gedaan & gedanst en er was weer entertainment.

Donderdag ben ik Cairns een beetje gaan verkennen maar al snel kreeg ik een berichtje van het Braziliaanse meisje uit mijn kamer of ik mee ging naar de Lagoon, daar hebben we heel de middag gelegen en s'avonds heb ik gegeten met Diana (Koreaans kamergenoot) & Carly ( Canadees kamergenoot) we hadden zelf noodle soep gemaakt. S'avond hebben we een drankje gedaan hier bij de bar in de Gilligan's en er was een paaldans wedstrijd :$

De volgende ochtend ben ik met Carly & Diana naar Rianforestation Nature Park geweest. Daar hebben we krokodillen, koala's, en Kangoeroes gezien de Kangoeroes sprongen om je oren, echt fantastisch we mochten ze ook eten geven. :) :)
S'middags zijn we naar een markt geweest. S'avonds hadden we met zijn 3tjes gekookt. Daarna zijn we naar de Lagoon gaan gewandeld en daar hebben we allemaal gefactimed met het thuisfront & vriendinnen. Daarna nog even gechilled op onze kamer, het was Diana's laatste avondje.

In het weekend hebben we niet zoveel gedaan lekker bij de Lagoon gelegen en naar een foodmarket geweest. En s'avonds zelf gekookt. Zondags naar een travel bureau geweest om te kijken hoe mijn reis er verder uit zou komen te zien en informatie opgedaan. Zaterdagavond zijn Carly & Maddy ( meisje die ik de dag van te voren in de keuken had leren kennen, zo gemakkelijk gaat het!!) en ik gaan stappen hier in Cairns in P.J.O' Briens Pub. Live music en lekker Australische biertjes gedronken en lekker gedanst. :)

En vandaag heb ik een Tour gedaan naar The Great Barrier Reef.... Wooowwwww zo gaaf. Ik heb gesnorkeld en gedoken, WAUWWW zo mooi, zulke grote vissen, Nemo's gezien, papagaai vissen, grote zebra vissen, en nog zoveel mooie andere mooie grote en kleine gekleurde vissen, nog een hele grote fel blauwe zeester in mijn hand gehad en een hele grote platvis. En klap op de vuurpijl...... een 1 meter grote schildpad echt ZOOOO gaaf!!!!! Onder water zit je echt helemaal in je eigen onderwater wereld je kijkt je ogen uit!!! :)
Hierna kreeg je een heerlijke lunch met gamba's :) en zalm en allemaal andere lekkere dingen. Daarna zijn we nog verder gaan varen voor nog een stop, daar stapten we over in een andere boot met een glazen vloer waardoor je dus ook de mooie vissen en koraal kon zien. En toen zijn we weer gaan snorkelen.... Echt fantastisch zo helder je ziet het zo goed, geen woorden voor, of wel en dat is één woord; WAUWWW!!!! :)
Echt een top dag heb ik gehad.

Na de tour van vandaag ben ik naar een travel bureau gegaan om samen te kijken hoe mijn plan eruit gaat zien tot iig 11 februari. Ik heb allemaal leuke trips geboekt o.a. Magnetic Iland, Whitsunday & Fraser Island maar dat vertel ik de volgende X want morgen ga ik verder mijn reis plannen en dan is heel mijn reis rond :)
Maar nu staat het iig tot 11 februari vast en ben ik in Brisbane en daar sta ik op het vliegveld om mijn lieve vriendinnetje Renee (die dan uit Nederland komt) op te wachten om samen verder een gedeelte te reizen..... :)


Heel veel liefs XXX

  • 19 Januari 2015 - 15:15

    Lot:

    Lein, je verhalen zijn top en ook heel fijn om je te zien via FaceTime. Geniet ervan, maar dat doe je zeker! Dikke X

  • 19 Januari 2015 - 16:08

    Ellen:

    Vet hoor Dikkop! Volgens mij heb je het prima naar je zin! Genieten!! Xx

  • 19 Januari 2015 - 17:19

    Os:

    Leinos, supergaaf om te lezen en te zien dat je geniet.

  • 19 Januari 2015 - 22:57

    Mirjam:

    Supertof, jij vermaakt je wel daar zo te lezen!! :D Heel veel plezier nog! Xx

  • 19 Januari 2015 - 23:51

    Pap:

    Marjo;ein wat ben ik trots op jou dat je dat in je uppie allemaal onderneemt daar zul je je leven lang plezier van hebben. Vannacht wil ik je zien en horen op FT.

    Dikke kus Pap

  • 20 Januari 2015 - 09:10

    Hanneke:

    Zusje!
    Top verhaal weer!! Geniet en zo goed te horen dat je alles wat maar mogelijk is onderneemt, stoer!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Marjolein

Actief sinds 03 Dec. 2014
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 6763

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 09 Maart 2015

Australië

Landen bezocht: