Rainbow Beach, Fraser Island..... Fun, fun, fun :) - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Marjolein Wylick - WaarBenJij.nu Rainbow Beach, Fraser Island..... Fun, fun, fun :) - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Marjolein Wylick - WaarBenJij.nu

Rainbow Beach, Fraser Island..... Fun, fun, fun :)

Door: Leinos

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

10 Februari 2015 | Australië, Rainbow Beach

7,5 uur later waren we in Rainbow Beach, om 9.30 kwamen we kapot en vermoeid aan na de lange nacht bus. In Dingo's hebben we ons ingecheckt en toen zijn we gaan lunchen daar in een leuk gezellig klein tentje.
Die middag ben ik nog naar het strand gegaan en nu weet ik waarom het Rainbow Beach heet ;)
Het strand was serieus een regenboog, het begon met zwart/zilverglinstering en liep op tot wit strand, mooi heel mooi.

En om 4.00 pm begon het hoor....
We kregen uitleg & film voor een uur over Fraser hoe het werkten en hoe je rijstijl moest zijn!!!!! En natuurlijk over de gevaarlijke Dingo's. De Groepen werden gemaakt zo leerden je elkaar meteen kennen. Je kon je drinken bestellen voor 3 dgn dan haalden de organisatie het voor je.... top dus :)
Ik zat in een super leuk club van 8 mensen waaronder uiteraard Carly mijn mate!!! ;)
Die avond gegeten en beetje optijd naar bed gegaan. De volgende ochtend ging om 6.00 am het wekkertje.

1ste dag...
Om 7.00 was er free breakfast en om 7.45 moesten we ons verzamelen. Je mocht maar een klein tasje meenemen voor 3 dgn want alles moest de auto in.
Bij de auto vertelde ze dat er een lunch, dinner and breakfast klaar stond dus die konden we halen. Ook 2 kratten met groentes & fruit, koffie etc...
Nou daar gingen we dan hoor... Hup de Ferry op om naar het eiland te gaan.
Wowwwww mijn eerste indruk was, jeeeeeeeee wat een lang, groot strand komt geen eind aan.
Nou daar gingen we dan reden eerst een heel stuk over het strand echt prachtig. Daarna zijn we het eiland meer ingegaan en hebben we geluncht met de groep in Happy Valley. Toen gingen we verder naar de eerste stop... Basin Lake wowwwww. Mooi strandje blauwer dan blauw, Freshwater echt helemaal te gek!
Na 2 uurtjes allemaal weer de auto in en verder gereden 3 uurtjes naar Lake McKenzie en daarna door naar onze slaapplaats. Opjaa, we hebben Dingo's gespot hoor ze lijkt heel lief. ( van een afstand ;))
We kwamen op onze "camping" aan, allemaal tentje voor 2 pp geen matrasje of iets alleen een slaapzak hadden we. Achja helemaal prima..
De vrouwen hebben toen gekookt en de mannen hebben kampvuur gemaakt en riepen wij wassen wel af!
We hebben met de groep gegeten en daarna lekker gehangen en er was een soort "club" op de camping. ( een open kappertje wat bij ons in het park ook wel staat) daar kon je je muziek inpluggen en dansen maar....

2de dag...
Om 7.30 am gig het wekkertje allemaal ontbijten en om 9.00 de auto in om verder Fraser te gaan bekijken. De eerste stop was naar Eli Creek, hier kon je met een band in het water en dan werd je meegenomen door de stroom, Nice!!
Volgende stoppen;
* 75 Mile Beach: uitzicht aan beiden kanten van alleen maar strand, super mooi.
* Het welbekende Maheno Shipwrek, mooi, foto momentjes ;)
* Lunch gemaakt in een park
* En toen.... Champagne Pools, wowwww mooi gaaf, warm. Het zijn zelf gemaakt
jacuzzi's!!

En toen gingen we weer terug naar het onze camping waar we zouden slapen. Daar lekker gekookt, gedronken en zijn we s'avond met zijn allen naar het strand gegaan voor de sterrenhemel te gaan bekijken, bekend als de beste plaats om het heel goed te zien en je ziet daar heel goed de Melkweg. Ik had nog nooit zo goed de sterrenhemel gezien met zoveel sterren, WAUWWW!!
En toen...... Pakten we ook nog even de Moon Rising mee, :)
Daarna nog met zijn allen gedanst in "de club"

3de dag... En de laatste alweer :(
Om 8.00 am vertrokken we en we de volgende dingen gedaan;
* Lake Wabby, mooi groot zandstrand en mooi watertje erbij
* Vanuit daar had je uitzicht op Hammerstone Sandblow.

Vanuit hier reden we weer terug naar de Ferry om over te steken naar Rainbow Beach. ;( ik kon serieus wel janken, zo gaaf was het (of mss van de vermoeidheid ;) )
3 fantastische dagen met een super leuk groep van 8 mensen in de auto, en met de andere mensen van de andere 3 auto's, jeetje wat was het gaaf, leuk, gekkigheid, mooi en vermoeiend!! ;)

Terug in Rainbow Beach moest je je auto opruimen, schoonmaken en toen.... Hop een douch. Om 7.00 pm zijn we met heel de bende uiteten geweest ergens in een gezellig tentje. Daarna terug naar de bar in het hostel daar was karaoke. Het werd een lange en super gezellige, maffe avond en volgens mij is onze groep nog het podium op geweest voor de karaoke :)

De volgende ochtend na 3 uur slapen weer eruit. We hadden afgesproken om met onze groep te ontbijten want iedereen ging een andere kant weer op. Daarna uitchecken iedereen gedag zeggen fb-vriendjes worden en daar gaan maar weer :(

Ik moest de bus in voor 5 uurtjes op naar Rainbow Beach. Carly ging er al in Noosa uit. Na 4 leuke weken samen gereisd te hebben was het wel even balen. Maar we zouden elkaar sowieso zien tussendoor en we gaan nog begin maart voor paar dagen naar Melbourne :)
Maar..... Een avondje alleen in Brisbane vond ik ook niet erg was kapot en de volgende ochtend moest ik eruit om 6.00 am om jawel..... mijn lieve vriendinnetje Renee te halen van het vliegveld!!! :)

Liefs xx

• 13 Februari 2015 - 13:06

Sabine:

Marjolein wat ziet het er allemaal geweldig uit!!!!! Voel me meteen oud

• 20 Februari 2015 - 10:09

Crissy:

Haha Sabine, ja zo begon het allemaal met jou ook ;). (en we zijn nog niet oud hoor!:P haha)